De onmisbare Desk Planner van HEMA

Een nieuw schooljaar, een nieuwe poging tot plannen. Een blog combineren met school is niet altijd even makkelijk. Om mijn leven iets makkelijker te maken, kocht ik de Desk Planner bij HEMA. Dit heeft mijn leven net iets georganiseerder gemaakt en iets vergeten doe ik niet meer. Omdat deze to-do planner een echte redding is geweest, toon ik jullie hoe ik deze gebruik!

Desk Planner HEMA

 

De Desk Planner van HEMA is een soort to-do boekje. Je vindt alle dagen van de week naast elkaar en onder de dagen heb je voldoende ruimte om te noteren wat je die dag moet doen. Op de achterkant van de ‘agenda’ tref je een to-do lijstje, notes en een open ruimte aan. Handig, want zo kan je meteen noteren wat je volgende week moet doen. Verder kan je de Desk Planner ook rechtop zetten op je bureau.

Hoe ik de Desk Planner gebruik

Ik gebruik de planner nu ongeveer een maand en ondertussen heb ik een manier gevonden die werkt voor mij. Om te beginnen schrijf ik naast elke dag de datum. Deze planner is een soort agenda to-do lijstje voor mij. Mijn agenda gebruik ik om belangrijke afspraken of schoolopdrachten in te noteren. In de Desk Planner noteer ik wat ik die dag moet doen.
Nadien bedenk ik welke blogpost ik online wil krijgen en noteer dit onderaan het lijstje. Ik probeer om de dag een artikel online te plaatsen. Wanneer er een artikel online komt, moet het artikel ook gepromoot worden op social media. Dit is de basis voor een week.
Nu kan ik aan de slag met het nagaan wat ik deze week wil doen. Omdat ik herexamens heb, noteer ik alvast welke hoofdstukken ik wil leren. Ook moest ik die week mijn domeinnaam verlengen en tickets bestellen voor Laundry Day (festival in september). Verder vertrok ik op citytrip naar Parijs en daarvoor moest ik nog een aantal dingen regelen. Ik moest mijn koffer nemen, camera opladen en nagels lakken. Omdat we vrijdag laat terugkwamen van Parijs, heb ik op zaterdag niet veel gepland. Het enige nadeel aan deze Desk Planner is dat je voor zaterdag en zondag weinig plaats hebt om te plannen.
De Desk Planner is echt een oplossing voor uitstelgedrag. Het helpt mij bepaalde dingen gedaan te krijgen die ik anders steeds zou uitstellen. Ook vind ik het handig dat ik een overzicht heb over de hele week. Nu kan ik stomme taakjes over een aantal dagen verspreiden. Ondertussen heb ik deze Desk Planner al een maand en ik gebruik hem nog steeds. Als je opzoek bent naar een leuke en handige planner/to-do lijstje, raad ik je deze planner van HEMA zeker aan!
De Desk Planner van HEMA kost €4,50. 
Liefs, Ellen

 

Bloglovin – Facebook – Twitter – Youtube – Instagram – Pinterest

20 reacties

  1. Ja, best wel handig zo'n desk planner! Vooral omdat je nu ook beter kan zien of je het te druk hebt aan het einde van de week en dat je dat best een vervelende taak meteen kan uitvoeren. Voorlopig ben ik bezig met de bullet journal methode, die vind ik ook erg handig! (:

  2. Wat is ie leuk! Ik heb er ook mee in mijn handen gestaan, maar toch uiteindelijk maar laten liggen… Ik gebruik vaak wunderlist voor mijn planning en dat werkt voor mij nu goed 🙂

  3. Bedankt voor dit fijne artikel! Ik heb ook de deskplanner maar ik had nog geen idee hoe ik dit goed aan moest pakken. Ik heb veel aan je tips 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *