Parijs in 6 foto’s (dag 3)

Ik kwam thuis met meer dan 500 foto’s na 4 dagen Parijs. Echt belachelijk veel! Waarschijnlijk ben ik niet de enige die altijd veel te veel foto’s maakt tijdens de vakantie. Omdat ik jullie moeilijk kan overspoelen met 500 foto’s, heb ik een selectie gemaakt van 6 foto’s per dag. Ik deel vandaag de 6 leukste foto’s van mijn derde dag in Parijs. Dag 1 en 2 gemist? Klik hier voor dag1 en dag 2.

Foto 1: Cimetière du Père-Lachaise

Mijn ouders wilden graag het graf van Jim Morrison en Edith Piaf bezoeken. Dit was meteen de eerste activiteit van de dag. Op bovenstaande foto zie je het graf van Jim Morrison. Er stonden zelfs hekken rond dit graf! Wat is Cimetière du Père-Lachaise groot! We zijn een paar keer verloren gelopen.

Foto 2: Centre Pomidou

Na het kerkhof bezochten we Centre Pompidou. ‘Bezoeken’ is een groot woord. We wandelden namelijk rond het gebouw en nadien vertrokken we naar Notre Dame.

Foto 3: Cathédrale Notre Dame de Paris

Voor de kathedraal is er een groot plein. Om de Notre Dame te bezoeken, moet je aanschuiven in de rij die langs dit grote plein loopt. Ik dacht dat we een uur moesten aanschuiven, maar uiteindelijk konden we na 10 minuten al binnen. Je kan trouwens ook met de trappen helemaal naar boven, maar dit hebben wij niet gedaan.

Foto 4: Louvre

Nadien wilden we het Louvre bezoeken, maar het was al gesloten. Stom dat we niet eerder naar de openingsuren gekeken hebben. We hebben hier eventjes gerust en besloten om de dag nadien dit museum te bezoeken.

Foto 5: Sephora

De Sephora op de Avenue des Champs-Elysées is van 10 tot 24 uur open!! Ik was helemaal happy dat ik nog even heb kunnen shoppen in deze winkel. Nadien heb ik nog wat producten gekocht bij de Franse apotheek en zijn we doorgewandeld naar de Arc de Triomphe.

Foto 6: Paris by night

Pas de derde dag hebben we de Eiffeltoren gezien bij nacht. Andere dagen waren we veel te moe om te gaan kijken. Elk uur is er een lichtshow, super mooi! Rond een uur of 1 waren we terug in het hotel.
Zo dit was alweer dag 3 in 6 foto’s! Bedankt voor de leuke reacties die ik kreeg op de vorige dagen!